APIB May/ June 2019






English below>>>

It could be something very minimal

Кореографија и изведба од Max SmirzitzViktorija IlioskaPatrick Faurot

8 Јуни, 21часот, Кино Културa

Перформансот е дел од програмта УМЕТНОСТ..ПОЛИТИКА..ИНСТИТУЦИЈА..ТЕЛО, во организација на LOKOMOTIVA-Centre for New Initiatives in Arts and Culture

Програмата е курирана од Биљана Тануровска Ќулавковски

Влезот е слободен


It could be something very minimal е долгометражна перформативна истражувачка соработка помеѓу Viktorija Ilioska, Max Smirzitz и Patrick Faurot кои се занимаваат со афективни пермутации и модулации на телата и просторот. Проектот е габичен, расте, се намалува и реформира секојпат според барањата на неговото миље и вкрстените тенденции на неговите асемблични односи. Тоа е нивното субјективно интра-активно битие во редукционизмот, виртуозноста, естетиката, потопувањето, пластичноста и ефтиноста. Овој пат има ласерско шоу и промена на костимите.


Viktorija Ilioska, Max Smirzitz and Patrick Faurot се сретнаа на Институтот за применети театарски студии и работат заедно од 2017 година. До сега имаат изведено 3 перформанси од нивното истражување "It could be something very minimal". Четвртото и петтото поставување ќе биде во Скопје и Франкфурт. Со комбинирање на нивните искуства во танц и кореографија, експериментална електронска музика, дигитална проекција и теоретско истражување, нивната работа воспоставува високо афективен простор и однос кон публиката. Нивните интереси се разновидни и често се менуваат, но секогаш се враќаат во потенцијалот на телото и телата.

Перформансот ќе се изведе во Кино Култура- проект_ простор за современи изведувачки уметности и култура, во рамките на програмата УМЕТНОСТ..ПОЛИТИКА..ИНСТИТУЦИЈА..ТЕЛО, организирано од Локомотива- Скопје во соработка со Skopje Pride Weekend 2019 | Glittering Wounds


**Перформаност е поддржан од Goethe-Institut SkopjeГрад Скопје, Општина Центар и Министерство за култура / Ministria e Kulturës


Дизајн на постер: Nemanja Trajković

_________________________________________




English>>>

:::It could be something very minimal:::


Choreographed and performed by Viktorija Ilioska, Max Smirzitz and Patrick Faurot

08 June, 21h, Kino Kultura


The performance is part of the program ART..POLITICS..INSTITUTION..BODY, organised by LOKOMOTIVA-Centre for New Initiatives in Arts and Culture

Curated by Biljana Tanurovska Kjulavkovski

Free entrance


"It could be something very minimal" is the long-term performative research collaboration between Viktorija Ilioska, Max Smirzitz and Patrick Faurot dealing with affective permutations and modulations of bodies and space. The project is fungal, growing, shrinking and reforming each time according to the demands of its milieu and the cross-tendencies of its assemblatic relations. It is their subjective intra-active being in reductionism, virtuosity, aesthetics, immersion, plasticity and cheapness. This time there is a laser show and a costume change.

Viktorija Ilioska, Max Smirzitz and Patrick Faurot met at the Institute for Applied Theater Studies and are working together since 2017. So far, they have staged three performances of their research “It could be something very minimal”. The fourth and fifth instalments will take place in Skopje and Frankfurt am Main, respectively. Combining their experiences in dance and choreography, experimental electronic music, digital projection and theoretical research, their work establishes a highly affective space and relation to the audience. Their interests are diverse and often shifting, but always return to the potentiality of the body and bodies.

The performance is presented in Kino Kultura- project space for contemporary performing arts and culture in frame of program “Art Politics Institution Body”, organized by Lokomotiva- Centre for New initiatives in Arts and culture in collaboration with Skopje Pride Weekend 2019 | Glittering Wounds


**Performance is supported by Goethe-Institut SkopjeГрад Скопје Municipality of Center and Министерство за култура / Ministria e Kulturës


Poster design Nemanja Trajković

____________________________________________________________________________




English below>>

Перформанс: RHYMES OF PLEASURE
Разговор по перформансот: POETIC VARIATIONS со Nefeli Oikonomou (GR/SE) и SEERma (Ivana Harikli)

Перформансот и разговорот се дел од програмата Уметност:: Поитика::Институција::Тело во организација на ЛОКОМОТИВА - Центар занови иницијативи во уметноста и културата

Програмaта е курирана од Биљана Тануровска Ќулавковски

Повеќе за програмата:
https://artpoliticsinstitutionsbody.blogspot.com/

RHYMES OF PLEASURE
RHYMES OF PLEASURE (RoP) е поетски перфроманс кој ги поврзува артикулацијата, движењето и сексуалноста, ставајќи ги во ненормативни односи.
Поместувањето помеѓу користење на рими како звук, како материјал, како загатката и како дијалог создава ситуации за телото да ги прошири своите модули на ко-егзистирање.
RoP предлага кореографии во кои нашите сопствени рими, се движат и победуваат транзитно во соработка, создавајќи уникатна мешавина помеѓу слем поезија, страсен џубокс и перформанс концерт.
RoP ги разгледува различните начини на читање, создавање и изведување на поезија, што сугерира кореографија како средство за трансформирање на политиката на телото. Пост-концептуално патување со нови предлози за поетско танцување.

"Сексуалните револуции не се завршени, сè уште постои простор за утопии, сон на еден квир свет што размислува и опфаќа нови начини на справување со сопственото тело и околината". (Anna Ångström, Svd newspaper, for Rhymes of Pleasure)
Кореографија / концепт: Нефели Оиконому,
Изведувааат: Александар Георгиев, Себастијан Лингсериус и Нефели Оиконому
(текст: Александра Георгиев, Мира Мутка и Нефели Оиконому) : Нефели Оконому,
Светло консултантски: Себастијан Лингсериус, Музички и звучен пејзаж: самопроизведен материјал од изведувачите,
Филмска документација: Александра Сенде,
Техничка поддршка: Фредрик Валхледт,
Копродукција: Завар,
Со поддршка на: Стокхолм Стад, Култураред turnébidrag), Konstnärsnämnden (меѓународна размена) и Weld.
Трејлер видео: https://vimeo.com/323551569

Перформансот е дел од програмата Уметност:: Политика:: Инситуција:: Тело во организација на LOKOMOTIVA-Centre for New Initiatives in Arts and Culture.

Повеќе за програмата може да прочитате на следниот линк :
https://artpoliticsinstitutionsbody.blogspot.com/


II Performance II : RHYMES OF PLEASURE

II After talk II : POETIC VARIATIONS with Nefeli Oikonomou (GR/SE) and SEERma (Ivana Harikli)

The performance and the after talk are part of the program Art:: Politics:: Institution:: Body in organisation by LOKOMOTIVA-Centre for New Initiatives in Arts and Culture.
program curated by Biljana Tanurovska Kjulavkovski
More info about the program :
https://artpoliticsinstitutionsbody.blogspot.com/

Rhymes of Pleasure (RoP) is a poetic account that connects articulation, movement and sexuality, placing them in non-normative relationships. Shifting between using rhymes as soundscape, as material, as riddle and as dialogue it creates situations for the body to expand its modes of coexisting. RoP proposes choreographies in which our own rhymes, moves and beats transit in collaboration, creating a unique mix between a poetry slam, a lust jukebox and a performance concert. RoP examines different ways of reading, creating and performing poetry that suggests choreography as means to transforming the body’s politics.
A post-conceptual journey with new poetic-dance proposals.

"The sexual revolutions are not over, there is still room for utopias, the dream of a queer world that rethinks and embraces new ways of dealing with one's own body and its surroundings." (Anna Ångström, Svd newspaper, for Rhymes of Pleasure)

Choreography/concept: Nefeli Oikonomou
Performers: Aleksandar Georgiev, Sebastian Lingserius and Nefeli Oikonomou (initial cast: Mira Mutka)
Text: Aleksandar Georgiev, Mira Mutka and Nefeli Oikonomou
Light design: Nefeli Oikonomou
Light consultancy: Sebastian Lingserius
Music & sound landscape: self recorded material from the performers
Film documentation: Aleksandra Sende
Technical support: Fredrik Wåhlstedt
Co-production: Weld
With the support of: Stockholm Stad, Kulturrådet (turnébidrag), Konstnärsnämnden (international exchange) and Weld.

Trailer: https://vimeo.com/323551569

Nefeli Oikonomou (GR/SE)
Dancer/ performer choreographer from Greece, based in Sweden. After studying Dance (MoC) and Design (UoA), she has completed her Master of Choreography at DOCH and the interdisciplinary course Organizing Discourse at Konstfack University. She curated Pracrising Transitions Festival in Wip Konsthall in Årstaberg and Rhymes mini-festival in Weld, which invited many artists with performances, open discussions, exhibitions, screenings and workshops. In recent years, she has devoted herself in producing a variety of stage works, which strive to activate new performative proposals. Lately, she is a partner in the duets ‘D ANCER’ and ‘POLY’ by Sebastian Lingserius, that premiered in MDT and presented her own work ‘The Art of Laboring’ and ’Rhymes of Pleasure’ that premiered at Weld. From small to social movements, mechanisms of crisis, twisted bodily effects and poetic meetings, she engages in performing practices to intensify the body as a place for constant transformation and renegotiation, which can facilitate philosophical speculations across a broad spectrum. Website: thenebula.eu

_______________________________________________________________________________








Macedonian below >>>>



Program ART POLITICS INSTITUTION BODY

// lecture // Jelena Vesić

After lecture talk with Jelena Vesić and guests participants Ivana Vaseva, Nebojsa Vilić, Vladimir Jancevski and Slobodanka Stevceska.

Moderator - Biljana Tanurovska Kjulavkovski

22.05.2019 @ 19:30 KINO KULTURA


It is our pleasure to start 2019 program Art Piolitics Institution Body with lecture by Jelena Vesić, titled "Administration of aesthetics or on underground currents of negotiating artistic jobs; between love and money, between money and love ..."

This lecture explores different modes in which concepts of love and money inhabit contexts of the production and interpretation of art. Love and money – as social relations – are analyzed within this ideological space, strained by internal tensions between the autonomy of art and the heteronomy of labor. In our attempt to understand the “apparatus of production” of contemporary art, we try to approach this from close distance, considering different practices of the administration of aesthetics in their “everyday banality”. From this proximity, we can concentrate on the very moment in which projects and collaborations are set in motion. How does art-as-ideology and commodification of affects inhabit the speech used inside arts’ occasions of labor negotiation? How are modes of production established by means of speech? How do individual actors mediate these processes?


***Jelena Vesic is an independent curator, writer, editor, and lecturer. She is active in the field of publishing, research and exhibition practice that intertwines political theory and contemporary art. Her most recent exhibitions are Story on Copy (Akademie Schloss Solitude, Stuttgart) and We are Family (with Natasa Ilic) presented in Pawilion, Poznan, part of www.d-est.com. Vesić also curated Lecture Performance (MoCA, Belgrade and the Kölnischer Kunstverein, with Anja Dorn and Kathrin Jentjens) as well as the collective exhibition project Political Practices of (post-) Yugoslav Art, which critically examined art historical concepts and narratives on Yugoslav art after the dissolution of Yugoslavia. Her recent book, On Neutrality (with Vladimir Jeric Vlidi and Rachel O'Reilly) is part of the Non-Aligned Modernity edition of the Museum of Contemporary Art, Belgrade.


Guests of discussion:

Ivana Vaseva (1984, Skopje) is curator and researcher of cross-disciplinary, collaborative and socially engaged works and programs in contemporary visual art, in an attempt to confront established relations and existing ways of producing art. She focuses on the research on the modernist canon and the repercussions today as well as the precarity of the freelance cultural workers.
She is the program director of the organization Faculty of things that can’t be learned (FR ~ U) and is co-curator at the AKTO Festival for Contemporary Arts that was established in 2006.
Vaseva has curated and presented many exhibitions, discursive projects and various programs in the country and abroad, and has published several publications.
She graduated from the Faculty of Art History at UKIM in Skopje and specialized in curating at de Appel Arts Center Curatorial Program in Amsterdam, the Netherlands.


Nebojša Vilić (1962, Veles, Republic of North Macedonia, nvilic@ukim.edu.mk), art historian and full professor at the University 'SS. Cyril and Methodius' in Skopje, Republic of North Macedonia.

Vladimir Janchevski (1984 / Skopje) independent researcher based in Skopje, working simultaneously in the field of contemporary art and visual studies. He is interested in interdisciplinary art practices and image theory, art and politics, iconoclasm and image wars.

Since 2011 collaborates with CVS-Skopje, participated in several international conferences and organized public lectures in Skopje. As a core member of the art initiative KOOPERACIJA (2012-2015), co-organized, co-curated and participated in numerous international events, group exhibitions, collaborative projects, lectures and public discussions.

Slobodanka Stevceska, visual artist, MFA from the Faculty of Fine Arts, Skopje. Currently teaches painting and drawing at the same faculty. She is part of the collaborative team OPA (Obsessive Positive Aggression) and co-founder of the initiative Kooperacija. Has received residency fellowships in France, Estonia, Germany, Switzerland and The Netherlands and has exhibited widely in group exhibitions and festivals such as Transmediale, Berlin; Rencontres Internationales Paris/Berlin; Biennale of Contemporary Art, Moscow; Transeuropa - European Theatre- and Performance Festival, Hildesheim; Freewaves' Biennial of New Media Arts, Los Angeles; I Had a Dream, Kunstraum Baden, Switzerland; Victory Obsessed, Zamek Culture Centre, Poznan; Autostrada Biennale, Prizren; etc.


Macedonian>>>


Програма УМЕТНОСТ ПОЛИТИКА ИНСТИТУЦИЈА ТЕЛО во КИНО КУЛТУРА

//предавање// Јелена Весиќ

проследено со дискусија на Јелена Весиќ и гостите учесници Ивана Васева, Небојша Вилиќ, Владимир Јанчевски, Слободанка Стевческа.

Модерира Биљана Тануровска – Ќулавковски

22.05.2019 19:30 @ Кино Култура


Чест ни е во 2019 да ја започнеме програмата Уметност Институција Политика Тело со предавањето на Јелена Весиќ, со наслов „Администрација на естетика или на подземни струи на преговарање уметнички работи; помеѓу љубовта и парите, помеѓу парите и љубовта ... “

Ова предавање ги истражува различните методи преку кои концептите на љубов и пари стануваат дел од контекстите на продукцијата и толкувањето на уметноста. Љубовта и парите - како општествени односи - се анализираат во рамките на овој идеолошки простор, затегнат од внатрешните тензии помеѓу автономијата на уметноста и хетерономијата на трудот. Во обид да го разбереме "апаратот на продукција" на современата уметност, ние се обидуваме да му пристапиме од блиска дистанца, земајќи ги во предвид различните практики на администрацијата на естетиката во нивната "секојдневна баналност". Од оваа близина, можеме да се концентрираме на моментот кога проектите и соработките се ставени во движење. Како уметноста-како-идеологијата и комодификацијата на афектите стануваат дел од говорот користен во уметничките прилики на преговори за труд? Како се формираат моделите на производство воспоставени преку средства на говор? Како индивидуалните актери посредуваат во овие процеси?


***Јелена Весиќ е независен куратор, писател, уредник и предавач. Таа е активна во областа на издавачката, истражувачката и изложбената практика која се преплетува на политичката теорија и на современата уметност. Нејзините најнови изложби се "Приказна за копирање" (Академија Schloss Solitude, Штутгарт) и ние сме семејство (со Наташа Илич) презентирани во Павилион, Познан, дел од www.d-est.com. Весич, исто така, курираше изведба за предавање (МСУ, Белград и Kölnischer Kunstverein, со Ања Дорн и Катрин Џентџенс), како и колективниот изложбен проект "Политички практики на (пост) југословенската уметност", кој критички ги испитуваше уметничките историски концепти и наративи за југословенската уметност, распаѓањето на Југославија. Нејзината неодамнешна книга, За неутралност (со Владимир Јериќ Влиди и Рејчел О'Рајли) е дел од изданието Non-Aligned Modernity на Музејот на современа уметност, Белград.


Учесници на дискусијата:


***Ивана Васева (1984, Скопје) e кураторка и истражувачка на кросдисциплинарни, соработнички и општествено ангажирани дела и програми во современата визуелна уметност, во обид да ги конфронтира воспоставените релации и постоечките начини на продукција на уметноста. Таа се фокусира на истражувањето на модернистичкиот канон и влијанието во денешнината како и прекаријатноста на самостојните културни работници.
Таа е програмска директорка на организацијата „Факултет за работи што не се учат (ФР~У)“ и е ко-кураторка на АКТО Фестивалот за современи уметности кој постои од 2006 година.
Досега курирала и претставила многу изложби, дискурзивни проекти и различни програми во земјава и странство и издала повеќе публикации.
Васева дипломирала на Факултетот за историја на уметност при УКИМ во Скопје а специјализирала кураторство на Кураторската програма на de Appel arts centre во Амстердам, Холандија.


***Небојша Вилиќ (1962, Велес, Репиблика Северна Македонија, nvilic@ukim.edu.mk), историчар на уметноста и редовен професор на Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, Репиблика Северна Македонија.


***Владимир Јанчевски (1984 / Скопје) е независен истражувач од Скопје, кој паралелно работи на полето на современата уметност и визуелните студии. Се интересира за интердисциплинарни уметнички практики и теорија на сликата, односот уметност и политика, иконокастички акти и визуелни конфликти. Од 2011 година соработува со ЦВС-Скопје, учествувал на повеќе меѓународни конференции и организирал јавни предавања во Скопје. Како член на јадрото на уметничката иницијатива КООПЕРАЦИЈА (2012-2015), ко-организирал, ко-курирал и учествувал на бројни меѓународни настани, групни изложби, колаборативни проекти, предавања и јавни дискусии.


***Слободанка Стевческа, визуелна уметница, дипломирала и магистрирала на ФЛУ Скопје. Предава сликарство и цртеж на истиот факултет. Дел е од колаборативниот тим ОПА (Опсесивно посесивна агресија) и соосновач на иницијативата Кооперација. Има остварено резиденцијални престои во Франција, Естонија, Германија, Швајцарија и Холандија и има учествувано на бројни групни изложби и фестивали како, Трансмедиале, Берлин; Rencontres Internationales Парис/Берлин; Биенале на современи уметности, Москва; Трансеуропа - Европски театарски и перформанс фестивал, Хилдесхајм; Freewaves - Биенале на нови медиуми, Лос Анџелес; I Had a Dream, Kunstraum Baden. Швајцарија; Victory Obsessed, Културен центар Замек, Познан; Аутострада биенале, Призрен; итн.

Comments

Popular posts from this blog

Art Institution Politics Body/ Exhibition of Simona Mancheva and Zorica Zafirovska at Museum Gallery Kavadartsi

SCREENSAVER choreographic work by Aleksandar Georgiev in the space of MKC

Performance “Poiesis of self” by Snježana Premuš together with Rok Vevar